Dag 11 Chiang Mai - Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Eline Broman - WaarBenJij.nu Dag 11 Chiang Mai - Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Eline Broman - WaarBenJij.nu

Dag 11 Chiang Mai - Pai

Blijf op de hoogte en volg Eline

13 Maart 2014 | Thailand, Chiang Mai

Vanochtend om 9 uur zat ik langs de kant van de weg bij mijn guesthouse te wachten op de taxi die mij naar het busstation zou brengen. Brian fietste langs. Het ging beter met zijn rug en ging de stad verkennen. Vrijdag heeft hij nog een afspraak voor zijn rug en zal dan verder reizen. Toen de taxi er na een half uur nog niet was heb ik toch even gebeld om de naam van de tempel tegenover mijn guesthouse door te geven zodat het misschien makkelijker te vinden zou zijn. Na vijf minuten was de taxi er. Bij het station overgestapt op de bus. Na drie uur door de bergen rijden met honderden haarspeldbochten kwam ik misselijk en duizelig in Pai aan. Ik hoefde maar even te lopen naar mijn hotel. Ik had voor een nacht een houten hutje gehuurd met een veranda, hangmat en mooi uitzicht. Nadat ik mijn spullen daar had neergelegd ben ik naar de hoofdstraat gaan lopen. Hier heb ik een tijd met Canadees gepraat. Ik ontmoette mijn vrienden Ander en Nicolas uit Sukhothai. Zij gingen op zoek naar een zwembad en vroegen of ik mee ging. Ik wilde graag de zonsondergang boven op de berg bekijken en we spraken af om later iets te gaan eten. Ik huurde een motorscooter van 125cc en ging de bergen in naar de grote witte boeddha. Het scheelt dat ik motorrijlessen heb gehad, want ik reed er zo op weg. Voordat ik naar de boeddha ging nog even een stuk gereden en samen met een vriendengroep uit Tsjechië iets gedronken bij een café langs de weg. Ze gingen vissen.
Naar de boeddha toe moest ik nog een stuk klimmen. Eenmaal boven was er een prachtig uitzicht. Er waren meerdere mensen en sommige hadden een biertje meegenomen. Aan de andere kant van het dal tegenover de boeddha zag je de zon achter de berg zakken. Mooi om te zien, ook omdat achter de boeddha de maan te zien was.
Om 18.00 uur had ik met Ander en Nicolas afgesproken. We haalden ieder iets anders te eten op de markt en deelden dat met elkaar. Het was een gezellig nightmarket. Niet zo druk als in Chiang Mai. Nicolas wist een leuke hippieplek. Het lag verscholen achter huizen en je kon er komen via een steegje. We kwamen op een prachtige binnenplaats met een kampvuur, kussens, trancemuziek, lampjes, cocktails etc. Er was ook een winkeltje, waar een vrouw, eind 20 schatte ik haar, zelf sieraden maakte. Ik kocht een mooie ring. Er waren allemaal leuke hippies/alternatieve mensen. Toen ik vroeg hoe het nummer heette dat gedraaid werd, bleek het gewoon van de Nederlandse DJ Sander van Doorn te zijn! We zijn op deze mooie plek een tijdje gebleven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Reis door zuid-oost Azië.

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 21771

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Zuidoost-Azië

Landen bezocht: