Dag 12 Pai - Mae Hong Son - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Eline Broman - WaarBenJij.nu Dag 12 Pai - Mae Hong Son - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Eline Broman - WaarBenJij.nu

Dag 12 Pai - Mae Hong Son

Door: Eline Broman

Blijf op de hoogte en volg Eline

14 Maart 2014 | Thailand, Mae Hong Son

Vanochtend kon ik moeilijk uit mijn bed komen. Zelden zo'n lekker bed gehad. De prijs was boven mijn budget (11 euro per nacht), maar dat was het zeker waard. De scooter had ik voor 24 uur gehuurd en had ik naast mijn hut staan. Ik besloot de bergen in te rijden richting het zuiden.Eerst even getankt bij het benzinestation. Onderweg bij een uitzichtpunt een kopje koffie gedronken. Op de snelweg toch even de snelheid getest en ik haalde makkelijk de 100km per uur (velen zullen nu hun hoofd schudden..), maar ik bleef netjes 80 rijden om veilig door de bochten te komen. Ik reed langs aardbeien en rijstvelden. Ik zag overstekende koeien en olifanten langs de weg. Het ultieme gevoel van vrijheid en geluk. Halverwege kwam ik over de 'World War 2 memorial bridge'. Daar was een hele groep Chinezen die liever mij wilde fotograferen dan de brug. Waarschijnlijk omdat ik voor hen zo lang ben. Een beetje ongemakkelijk voelde ik mij toen wel. Toen verder gereden en kon binnendoor weer de stad bereiken.
In de hoofdstraat kwam ik Sebastian tegen. Hij was net aangekomen met de bus uit Chiang Mai. We hebben samen geluncht. Sebastian ging ook een scooter huren en toen gingen we op zoek naar Ander en Nicolas die net als gister weer gingen zwemmen. We hebben twee zwembaden gevonden, maar niet die waar zij waren. Toen zijn we maar een tocht gaan maken. Terug in de stad mijn scooter teruggebracht (ik kreeg netjes mijn geld van de verzekering terug omdat ik hem netjes had ingeleverd) en mijn backpack gehaald. Ik wilde de bus hebben van 16.00 uur naar Mae Hong Son. Nicolas vertrok ook die tijd terug naar Chiang Mai, om van hieruit naar het zuiden te vliegen.Sebastian en Ander kwamen ons uitzwaaien. Jammer dat ik ze niet meer zie, omdat zij naar het zuiden gaan en ik verder Azië in trek. We waren echt een leuke groep.
De bus die ik nam kwam speciaal voor mij naar het station om mij op te pikken. Niet veel mensen gaan naar Mae Hong Son. Ik zat tussen militairen en lokale bevolking in de bus. De rit van drie uur was prachtig. We reden hoog de bergen in. Terwijl iedereen sliep genoot ik van het uitzicht en zag de zon ondergaan achter de bergen, maar zodra we hoger kwamen zag ik de zon weer even.
Ik werd afgezet bij het busstation en nam een tuktuk naar het guesthouse. Ik werd vriendelijk ontvangen door een meisje en zij probeerde met haar handen en een vriendelijke lach mij wegwijs te maken . Het guesthouse heeft drie kamers. Ik ben de enige op dit moment. Er zijn weinig toeristen, zeker nu in het laagseizoen. Mijn matras ligt op de grond en er is een primitieve douche, maar ik vind het prima. Ik betaal 6.5 euro inclusief ontbijt. Ook mijn eerste kakkerlak gezien en wel in mijn kamer... Wat zijn dat snelle beesten. Ik zit nu ik de gang mijn verslag te schrijven met een kopje thee. Naast mij zit het meisje dat mij heeft verwelkomd met haar vriendinnen te kletsen.
Ik kan gebruik maken van de mountainbike die buiten staat. Dan kan ik morgen de omgeving gaan verkennen. Ook loopt hier een klein katje rond die elke keer naast me komt zitten.
Mae Hong Son, ligt bij de grens van Birma en is lange tijd geïsoleerd geweest. Het gebied is vooral bekend door de 'longneck' stammen (met de gouden ringen om de nek). Morgen meer.

  • 14 Maart 2014 - 18:33

    John:

    Gaaf joh, echt leuke foto's steeds erbij. Ik wil ook zo'n hutje met hangmat. Goed bezig!!!

    Liefs je Bro

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Reis door zuid-oost Azië.

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 21786

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Zuidoost-Azië

Landen bezocht: