Dag 22 - Luang Namtha - Reisverslag uit Louang Namtha, Laos van Eline Broman - WaarBenJij.nu Dag 22 - Luang Namtha - Reisverslag uit Louang Namtha, Laos van Eline Broman - WaarBenJij.nu

Dag 22 - Luang Namtha

Door: Eline Broman

Blijf op de hoogte en volg Eline

24 Maart 2014 | Laos, Louang Namtha

Vandaag een mountainbike gehuurd en de natuur in gegaan. Het is hier helemaal niet toeristisch. De wegen zijn slecht, zand en stenen. Ik reed door dorpjes heen, waar mensen wonen in houten huisjes op palen. De kippen en varkens lopen los rond. De varkens rollen heerlijk door de modder. Dat zijn pas biologische scharreldieren! Kinderen kwamen mij tegemoet rennen. Ze waren erg geïnteresseerd in de camera en ik liet ze een paar foto’s zien van plaatsen waar ik geweest was. In de rivier zag ik vrouwen de was doen of zichzelf wassen. Ik reed de rivier over via een paar houten planken en reed een stuk de hoogte in vanwaar een prachtig uitzicht over de vallei. Het pad liep even dood bij de rivier. Aan de overkant ging hij weer verder, maar dat was niet te doen op de fiets. Ik kwam een man en een vrouw tegen die allebei grote zakken op hun rug droegen. Wat een zwaar werk! Daar lopen ze dus weer het hele eind mee terug. En ook met behoorlijke heuvels. De man heeft mij nog gered van een super grote bij die bijna op mijn hoofd ging zitten. Ik ben omgekeerd en terug gaan fietsen. Onderweg zag ik kinderen spelen in de rivier. Ik ging langs de rivier even uitrusten. De kinderen waren zo zelfstandig. De kinderen, nog geen twee jaar oud, klauterden de heuvel op uit het water, vonden hun kleren terug en trokken die zelf aan. En niet eens achterstevoren. Een meisje vond het moeilijk haar broek aan te trekken, maar ze ging gewoon naar een plant toe, hield zich met 1 hand aan een stengel vast en hielp met de andere hand de broek aan. Geweldig om te zien. Zo zelfstandig zijn de kinderen in Nederland niet. Terug in de stad ben ik alle trekkingsbureaus afgegaan. Bij zowel de 2 als de 3 daagse trekkingen hadden zich alleen stelletjes ingeschreven. Ik vind het toch niet fijn om met alleen stellen samen te gaan, dan val je er altijd buiten. Bij 1 excursie: 1 dag trekking en 1 dag kajakken had zich iemand alleen ingeschreven. Ik heb hier voor gekozen. Ook al wou ik een langere trekking doen.Ik heb er erg veel zin in. Toen ik in het kantoor zat kwam er net een groep terug en die hadden het fantastisch gehad. De komende twee dagen dus trekken door de jungle, slapen in een bergdorp, kajakken en zelf koken. In het guesthouse een gepensioneerde Amerikaan ontmoet die al vijf jaar door Azië zwerft. Hij heeft dmv de landkaart allemaal tips gegeven hoe ik naar Vietnam kan reizen. Luang Namtha – Oudomxai – pakmong (wait here for bus to >) – Nong Khiaw (check boat to>) – Luang Prabang. - Phonsavan – Nin Binh(train to>) – Hanoi. Ziet er leuk uit. In Luang Prabang regel ik mijn visum. Dan hoef ik niet helemaal naar de grote, drukke hoofdstad Vietiene.
Op de hoofdweg richting het de oude stad kwam ik kinderen tegen op inline-skates! Zelfs hier zijn ze gek op skaten. Ik zou zeggen: Friday Night Skate Luang Namtha. Ze gaven mij ook een paar, maar helaas waren ze (veel) te klein. Ik had even geen fototoestel bij me, dus helaas geen foto’s.

  • 24 Maart 2014 - 22:07

    Ellen:

    Hoi Eline. Volgens mij voel jij je al aardig thuis in dit deel van de wereld. Het zal je altijd bij blijven. Geniet daarom met volle teugen, het zijn herinneringen voor het leven. Liefs ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Reis door zuid-oost Azië.

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 21795

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Zuidoost-Azië

Landen bezocht: