Dag 18 Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Eline Broman - WaarBenJij.nu Dag 18 Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Eline Broman - WaarBenJij.nu

Dag 18 Chiang Rai

Door: Eline Broman

Blijf op de hoogte en volg Eline

20 Maart 2014 | Thailand, Chiang Rai

Helemaal een verkeerd beeld gistermiddag van Chiang Rai. Mijn guesthouse ligt blijkbaar in de rosse buurt. Het guesthouse heeft zelfs een bewaker. Een hele lieve man die de hele nacht onder een dekentje in een houten huisje zit bij de ingang. 's nachts is het hier erg koud en moet ik zelfs onder een deken kruipen. Gisteravond naar het oude stadscentrum gelopen (2 straten verder) en de saaie kale straten van overdag waren veranderd in een grote geweldige nightbazaar met heerlijk eten, overal livemuziek, kraampjes en super lieve vriendelijke mensen. Hier ontmoette ik Oliver, Sonny en Steve. Twee Engelsen en een schot. We hebben samen gegeten. Ik vertelde dat ik naar het drielandenpunt wilde en zij vonden dat ook een leuk idee. We besloten samen te gaan.
Vanochtend hebben we scooters gehuurd en gingen we op weg. Steve (de militair) wist de weg en ging aan de leiding. We moesten 60km over de snelweg. Een saaie lange weg, maar wel lekker hard kunnen rijden.
Het drielandenpunt viel een beetje tegen. De grens tussen Laos, Thailand en Birma wordt namelijk gevormd door twee rivieren die elkaar tegen komen. Het vormt samen een driesplitsing. Er was niet veel te beleven. We hebben tempels bezocht op de berg en zijn daarna gaan lunchen. Onbeperkt eten voor 3.5 euro. Toen weer naar Chiang Rai geracet. Bij hun hotel een kokossmoothie gedronken. Hierna zijn we naar de nightbazaar gegaan. Shan, ook een Engelsman, ging met ons mee.
Er is een groot plein waar honderden, vooral locals, aan het eten zijn. Wij zijn er tussen gaan zitten met onze Pad Thai. Op het plein was ook een podium waar verschillend optredens gedaan werden (playbacken, Indiaas dansen, ladyboys, maar ook mooie akoestische muziek). Na het eten een biertje besteld en gaan kaarten. Weer verschillende kaartspellen geleerd. En gezellige avond en ik begin ook al aardig bekakt Engels te praten. Morgen gaan we naar de 'white' and 'black' tempel, hotspring en watervallen. Ik ga ook even informeren voor een busticket naar de grens van Laos.
Vandaag voor de tweede keer meegemaakt dat het volkslied werd afgespeeld op een busstation. Ieder laat dan het werk liggen en gaat staan. Zodra het volkslied is afgelopen, pakt iedereen weer zijn werk op.

• 20 Maart 2014 - 20:55

Anneke:

Dank je wel voor je mooie verhalen. Ik reis met je mee!
    Liefs, Anneke