Dag 16-17 Mae Hong Son - Chiang Mai - Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Eline Broman - WaarBenJij.nu Dag 16-17 Mae Hong Son - Chiang Mai - Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Eline Broman - WaarBenJij.nu

Dag 16-17 Mae Hong Son - Chiang Mai - Chiang Rai

Door: Eline Broman

Blijf op de hoogte en volg Eline

19 Maart 2014 | Thailand, Chiang Rai

Na drie dagen medicatie en de lieve verzorging van mijn gastmoeder ben ik weer helemaal beter. Eergisteren de zonsondergang gezien in Mae Hong Son boven op de berg bij de tempel. Het uitzicht met vele heuvels was prachtig.
Gisterochtend met David ontbeten op de veranda van het guesthouse. 's ochtends is de temperatuur heerlijk, maar loopt snel op naar de 38 graden. Jum de gastvrouw kwam steeds weer met brood aan. Ik had drie stukken toast, maar David 15 stukken! Uit beleefdheid heeft hij ze nog allemaal opgegeten ook. Gelukkig kan hij dat als sportman wel hebben. Na het ontbijt relax backpackerstijdschriften gelezen.
In de hoofdstraat begon een grote Chinese optocht met draken, vlaggen, praalwagens en trommels. Er liepen ook verschillende hilltribes mee, zoals de longneks. Ik ben gelijk op de fiets gestapt en gaan kijken.
Na de optocht heb ik mijn spullen gepakt en afscheid genomen van David en mijn gastmoeder Jum. Ik ben haar ontzettend dankbaar voor alles wat ze voor mij heeft gedaan. Vijf dagen in Mae Hong Son waren ondanks het ziek zijn geweldig. De toeristen waren op twee handen te tellen, mooi gelegen in een dal, stilte, vriendelijke mensen en een super guesthouse. Ik zal het niet snel vergeten. Jum bracht mij met de scooter naar de bushalte en wilde mij bij het huggen niet meer los laten. Ik zal haar ook missen. Ze had zelfs nog in de keuken gestaan vanochtend om mij een lunch mee te geven: rijst met banaan gebonden in bananenbladeren. Om 13.00 uur vertrok de bus. De bus bracht mij in zes uur weer terug via Pai naar Chiang Mai. Onderweg veel bosbranden gezien. Soms reden we door de rook heen en hele stukken grond zag zwart. Halverwege was er een file ontstaan omdat er elektriciteitspalen waren omgevallen door de brand.
In de avond kwam ik aan in Chiang Mai. Ik was erg moe en wilde snel een goedkoop hotel. Ik vond een budgethotel in de ''prostitueesbuurt'(vlak bij het busstation) om het netjes te zeggen. Had ik dat maar niet gedaan, want ik heb nog nooit zo'n vieze kamer gezien. Het matras leek een heuvellandschap, waar de spiralen uit staken. In de matrashoes en de lakens zaken gaten, vlekken en haren. Een beschrijving van de badkamer zal ik maar overslaan. Maar ach het was goedkoop en maar voor een paar uur om te slapen. Gelukkig had ik mijn slaapzak en ben daar in gaan slapen. Een handdoek was er niet en die ben ik ook maar niet gaan vragen, want die zou er denk ik net zo hebben uitgezien als mijn lakens. Ik heb mij even op een primitieve wijze gewassen en afgedroogd met toiletpapier dat ik nog in mijn tas had. Voordat ik ging slapen nog even wat gegeten in de stad. Ik werd steeds aangesproken door enge blanke kerels. Dus snel naar mijn hotel en de deur op slot. Wat een verschil. Ik ben vorige week vier dagen in Chiang Mai geweest en had het erg naar mijn zin. Ik was dan ook elke avond met iemand samen en nu was ik alleen. Ik zorg dus dat ik in deze stad 's avonds niet meer alleen ben!
Na toch wat uren te hebben geslapen om 6 uur opgestaan, spullen gepakt en naar de gracht gelopen om een taxi aan te houden. Bij het busstation kocht ik een ticket naar Chiang Rai. Om 8.30 kon ik de bus nemen.
Vanmiddag kwam ik aan in Chiang Rai. Vanaf de bus ben ik naar mijn guesthouse gaan lopen, dat ik in de lonely planet had zien staan. Ik heb een fijne (zeer schone!) eigen kamer met badkamer dat grenst aan de tuin. Heerlijk rustig hier. In de kamer naast mij een Nederlands stel, dat al vijf maanden aan het reizen is, maar ze zijn blij dat ze weer naar huis gaan. Reizen heeft hun ook vermoeid.
Net heb ik een wandeltocht gemaakt door en om de stad. Ik dacht dat Chiang Rai fijner zou zijn dan Chiang Mai en Bangkok, maar dat is niet zo. Hier zijn tientallen massagesalons waar vrouwen van 50 jaar en ouder in een minirokje voor de deur staan en elke man aanspreken. Volgens mij doen ze hier alleen maar aan massages met 'Happy end'.
Ik blijf in Chiang Rai twee nachten. Morgenochtend huur ik een scooter en ga ik naar de 'Golden Triangle' het drielandenpunt waar Birma, Thailand en Laos samen komen. Nu fijn voor mijn kamer in de tuin zitten en luisteren naar de vogels en waterfontein.

  • 20 Maart 2014 - 10:02

    Joël:

    Fijn dat je weer beter bent! Geniet ervan!

  • 20 Maart 2014 - 17:41

    Annet:

    Hoi Eline,

    Fijn dat je weer opgeknapt bent en weer verder op avontuur kunt! Kriebels van zo n hotelkamer:-)
    Volg je avontuur vol aandacht, geniet van de manier waarop je alles beschrijft, voel zelfs de kriebels, have fun!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Reis door zuid-oost Azië.

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 21782

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Zuidoost-Azië

Landen bezocht: