Het is bijna zover! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Eline Broman - WaarBenJij.nu Het is bijna zover! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Eline Broman - WaarBenJij.nu

Het is bijna zover!

Door: Eline Broman

Blijf op de hoogte en volg Eline

06 Februari 2014 | Nederland, Amsterdam

Over drie weken en twee dagen vertrek ik naar Bangkok. Afgelopen weken zijn er in Bangkok duizenden mensen de straat op gegaan om te demonstreren tegen premier Shinawatra. Er is nog geen negatief reisadvies en het gaat er nog enigszins vreedzaam aan toe. Hopen dat het zo blijft. Mijn plan is om vijf dagen in Bangkok te blijven. Maandagochtend kom ik aan in Bangkok en vrijdagavond wil ik de nachttrein nemen naar Chiang Mai.

Afgelopen week veel voorbereid. Een vaccinatie tegen buiktyfus en rabiës moest ik nog halen. Over twee weken heb ik de laatste gift rabiës (totaal 3).
Rabies, ook wel hondsdolheid, kan overgedragen worden door zoogdieren, voornamelijk vleermuizen, apen, honden en katten. Buiktyfus beschermd je maar voor één soort Salmonella en dan nog niet eens 100%, maar 70%. Toch maar alle vaccinaties genomen, want je weet maar nooit.
Verder een check gedaan bij de tandarts en huisarts. En natuurlijk inkopen gedaan(backpack, kleding, TEVA's, medicatie etc).
Verklaring omtrent gedrag heb ik aangevraagd bij justitie. Deze verklaring heb ik nodig om vrijwilligerswerk te mogen doen, omdat ik zorg ga bieden aan mensen.
Nu rest alleen nog het visum. Deze ga ik halen bij de Ambassade van Thailand in Den Haag. Eigenlijk is een visum niet nodig, maar omdat ik een enkele ticket heb kunnen ze bij de douane misschien moeilijk gaan doen. Ze willen namelijk dat je het land binnen 30 dagen weer verlaat. Ook heb ik alvast een hostel geboekt in Laos als bewijs.
Verder ben ik druk aan het lezen in de Lonely Planet. Er is veel te veel te doen. Aan een half jaar heb ik niet genoeg!

Mijn volgende blog zal ik in Bangkok schrijven. Tot over drie weken!

  • 15 Februari 2014 - 20:51

    John:

    Echt gaaf joh!!! Ben jaloers. Ga ervan genieten.

    Dikke knuffel van je broertje.

  • 01 Maart 2014 - 22:22

    Liduin:

    Hoi Eline

    Morgen ga je vertrekken. Ik wens je nogmaals heel veel plezier!!!!
    Hele goede reis gewenst.
    Liduin

  • 02 Maart 2014 - 22:09

    Ellen:

    Nog een paar uurtjes vliegen en je bent in Bangkok. Vermoeid van de vlucht, op zoek naar je eerste slaapplek in deze wereldstad. In gedachten zijn we bij je en reizen met je mee.
    Liefs Ellen

  • 02 Maart 2014 - 23:10

    Joël:

    Hey Eline!

    Nogmaals heel veel plezier daar in Azië! Ik heb me aangemeld voor de mailinglijst, dus ik hoop hier snel iets te lezen :). Ik ben benieuwd...

    Groetjes,

    Joël.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Reis door zuid-oost Azië.

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 21796

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Zuidoost-Azië

Landen bezocht: