Dag 7 Sukhothai - Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Eline Broman - WaarBenJij.nu Dag 7 Sukhothai - Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Eline Broman - WaarBenJij.nu

Dag 7 Sukhothai - Chiang Mai

Door: Eline Broman

Blijf op de hoogte en volg Eline

09 Maart 2014 | Thailand, Chiang Mai

Vanochtend mijn backpack weer ingepakt en ontbeten. Om 9 uur kwam de tuktuk ons ophalen en bracht ons naar het busstation. Van de receptie hadden we onze bustickets gekregen. De bus doet er 6 uur over om in Chiang Mai aan te komen. De omgeving zie je langzaam veranderen in vlak naar heuvelachtig. Er wilden zoveel mensen met de bus mee, dat mensen gewoon in het gangpad moesten gaan staan. De bus stopte maar een keer onderweg en dat voor 5 minuten. Even snel naar het toilet en water kopen. We hadden gehoopt dat we nog zouden stoppen om te kunnen lunchen maar dat was niet het geval. Gelukkig had ik chips en popcorn gekocht de dag van te voren, dus daar teerden we de hele dag op. Toen we bij het busstation van Chiang Mai aankwamen gingen we elk ons eigen weg. We hadden via de verschillende travelagencies verschillende guesthouses gekregen. Ander werd gelijk opgepikt door een taxi van het guesthouse. Olaf en ik besloten om ieder te bellen(op lokale telefoon) over waar ons vervoer bleef. Er was een fransman die ook naar mijn guesthouse moest, maar na yes en no geen Engels kon spreken. Ik belde naar het guesthouse maar deze kon ik niet bereiken. Toen maar de travelagent gebeld en zij regelde binnen tien minuten gratis vervoer. Olaf nam een taxi. Bij mijn guesthouse kwam ik Sebastian weer tegen. Hij had een bus eerder dan ons en verblijft in hetzelfde guesthouse als ik. Morgenochtend vertrekken de mannen afzonderlijk van elkaar naar een jungletrektocht van een paar dagen. Ik besluit om mijn eigen weg te gaan, omdat ik graag de trektochten in Laos pas wil doen. We spreken met Ander af in de stad om naar de sunday nightmarket te gaan. Olaf konden we niet bereiken. De markt is ontzettend groot. Je zou er uren kunnen rondlopen. Voornamelijk handmade producten worden er verkocht. We kopen eten van de eettentjes op straat. Het centrum van Chiang Mai wordt deels omringd door water en er zijn ook stukken stadsmuur met een poort. In het centrum zijn voornamelijk travelshops te vinden waar je je excursie kan boeken. Vanaf morgen ga ik weer alleen reizen. Ik weet nog niet wat ik ga doen. Allereerst ga ik een ander guesthouse zoeken. Mijn kamer is donker, vies en alles is er kapot. Zo is het helaas in elke kamer hier. Het enige positieve van dit guesthouse is het zwembad. Morgen ook maar even zwemmen. Ook wil ik de mountainbiketocht gaan boeken. Je start bovenaan de berg en rijdt er via een parcours binnen een paar uur vanaf. Er zijn ook elke avond bokswedstrijden in de stad. De meeste backpackers die ik heb gesproken hebben door een travelagent al een week of langer vast laten leggen. Alles is dan geregeld: vervoer, guesthouse, excursie. Is makkelijk, maar je betaald er wel meer voor. Ik wil eerst zelf even rustig kijken morgen wat ik allemaal wil gaan doen.

  • 09 Maart 2014 - 20:55

    Natascha:

    Hi lieverd,

    Weer van alles beleefd. Geweldig allemaal!
    Succes met het uitzoeken wat te gaan doen morgen.
    Word vast weer een dag van genieten.....XXXX.
    Erg leuk is het om de verhalen te lezen en zo toch een beetje bij je te zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Reis door zuid-oost Azië.

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 21766

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Zuidoost-Azië

Landen bezocht: