Dag 6 Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Eline Broman - WaarBenJij.nu Dag 6 Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Eline Broman - WaarBenJij.nu

Dag 6 Sukhothai

Door: Eline Broman

Blijf op de hoogte en volg Eline

08 Maart 2014 | Thailand, Sukhothai

Afgelopen nacht goed geslapen in mijn boomhut. Zelfs de ventilator uitgezet omdat ik het koud kreeg. Ik werd om half 4 vannacht gewekt door de haan, maar ik heb hierna nog even kunnen doorslapen. Het guesthouse ligt in de natuur, dus je hoort veel dierengeluiden.
Om 8 uur's ochtends ben in de was gaan doen. Ik kon achter bij de keuken een bak gebruiken om de was in te doen en water pakken uit een tuinslang. Op mijn hurken met een prachtig uitzicht o.a. bananenbomen heb ik mijn kleding gewassen. Om half negen ben ik gaan ontbijten met Olaf(Nederland), Ander(Spanje) en Nicolas(België). Afscheid genomen van Nicolas. Hij nam vanochtend de bus naar Chiang Mai. Olaf, Ander en ik gaan vandaag naar het Sukhothai Historical Park. We houden een bus aan bij de hoofdweg en deze brengt ons naar het park. Bij de ingang van het park ontmoet ik Sebastian uit Duitsland. Ander en Olaf hadden hem een dag eerder ontmoet. Hij heeft eerst 10 maanden in Australië rondgereisd. We huren fietsen en dan gaan dan met de kaart het park verkennen. Er zijn tempels en boeddha's te zien. Er werd ons verteld dat het park heel groot zou zijn, maar dat viel erg mee. Op de fiets was alles makkelijk te bekijken. Halverwege de middag gaan we terug naar het hostel. Daar lunchen we.Hierna stap ik op de fiets naar de supermarkt. Olaf is al een paar dagen ziek(buikproblemen) en gaat op bed liggen. Ander en ik gaan naar een festival in het park. We missen de laatste bus van 18.00 uur en besluiten om te gaan liften. We kunnen meerijden met Chinese mensen in de auto. Bij de ingang van het park hadden we afgesproken met Sebastian. Eerst drinken we wat en dan gaan we het park in. De oude tempels en ruïnes zijn allemaal verlicht. Ongelofelijk wat mooi! En er staan fakkels in het water. De voorstelling vindt plaats bij een van de ruïnes. Tientallen kinderen, mannen en vrouwen gekleed ik traditionele kleding laten het verhaal zien van de geschiedenis van Sukhothai. Er is vuurwerk, vrouwen dansen, er is muziek etc. We zitten op het gras bij het water naar de voorstelling te kijken. Super mooi om dit mee te maken.
Na de voorstelling lopen we het park uit en kopen een biertje bij de supermarkt. We lopen een stuk naar 'the old city' om de market te bekijken, maar die is al opgeruimd als wij aankomen. We gaan ergens zitten om te kletsen over van alles en nog wat. Aan de andere kant van de straat verzamelen zich tientallen Thaise jongeren op hun brommers. We besluiten om nog iets te gaan eten. Ik neem een curry met ananas, kip en rijst. Erg lekker! Het is laat op de avond het heel old city is uitgestorven. Er is ook geen vervoer meer te zien, maar we moeten nog 12 kilometer terug naar ons guesthouse. Een man van het restaurant belt iemand op en een paar minuten later staat er een tuktuk voor ons klaar. Ander en ik nemen de tuktuk terug naar het guesthouse. Morgenochtend weer vroeg op, want om 9.30 vertrekt de bus naar Chiang Mai. Ander, Olaf en Sebastian hebben ook een ticket voor de bus. Ik ken nu al een hele groep mensen die naar Chiang Mai gaan of er al zitten, dus het kan niet anders dan gezellig worden. Slaap lekker!

  • 08 Maart 2014 - 22:22

    Anneke Vos:

    Hé Eline,

    Volgende keer de hele lotus-zit hoor!!!
    Heb laatst gezien dat je, als één van de weinige, dit 'kunstje' kan.

    Groetjes,

    Anneke

  • 09 Maart 2014 - 16:24

    Annet:

    Ha! Eline,

    Wat gaaf dat je elke dag een stukje schrijft, zo leef ik helemaal mee met je avonturen! Wat een belevenissen in slechts 1 week! Ik moet nog even bijkomen van het bustoilet, als jij dat al vies vindt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Reis door zuid-oost Azië.

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 21784

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Zuidoost-Azië

Landen bezocht: