Bangkok dag 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eline Broman - WaarBenJij.nu Bangkok dag 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eline Broman - WaarBenJij.nu

Bangkok dag 3

Door: Eline Broman

Blijf op de hoogte en volg Eline

05 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Toen ik gisteravond terugkwam in het hostel was mijn Aziatische kamergenoot er ook. We hebben nog gezellig gekletst. Ze is 30 en is geboren in Maleisië. Voor haar studie is ze in Londen gaan wonen en later ook gaan werken. Ze is met 15 jaar uit huis gegaan en is gewend om ver weg van haar familie te zijn. Ze reist inmiddels al drie maanden alleen. Begonnen in Australië, daarna Nieuw-zeeland. Toen familie bezocht in Maleisië en nu in Thailand. De volgende ochtend vertrekt ze met de dagtrein naar Chiang Mai en wil hetzelfde olifantenpark bezoeken als ik, alleen zij een dag en ik een week. Zij is net als ik tegen het rijden op olifanten en kwam op dit park uit, die de olifanten niet gebruiken voor het toerisme, maar juist hun natuurlijke omgeving terug wil geven.
Ze vertelde dat ze in Hanoi, Vietnam is beroofd van haar iPhone door een paar mannen. Ze verwijt het haarzelf omdat ze om 5 uur 's nachts alleen nog op straat liep. Verder heeft ze fijn kunnen reizen.
We gaan allebei nog even laptoppen en doen dan om 24.00 uur het licht uit. Dan komen de vriendinnen uit Duitsland ‘thuis’ en twee andere kamergenoten volgen even later.
Om 5 uur 's nachts horen we opeens gerommel met het slot van de kamer. Er zijn twee dronken Engelsen die proberen onze deur te forceren en binnen te komen. Ruim een kwartier zijn ze bezig geweest en wij ondertussen het nummer van de receptie proberen te vinden om hulp te vragen. Het netnummer wisten we ook niet, dus die zocht ik snel op op mijn laptop. We waren allemaal een beetje bang, omdat we niet weten wat de Engelsen wilden doen. De Duitse roept nog voor de grap: ‘zoek allemaal snel iets om mee te slaan!’ Het Franse meisje krijgt de receptie aan de telefoon en de jongens gaan eindelijk weg. Geen fijne nacht, maar wel weer een avontuur.
Na het ontbijt ben ik gaan lopen richting Grand Palace. Onderweg kwam ik een prachtige tempel tegen met daar omheen galerijen met tientallen boeddha's naast elkaar. Er vond een ceremonie plaats in de tempel door negen monniken. Zij zaten naast elkaar op de grond en zongen teksten. Erg mooi, je zou zo in een trance kunnen raken. Er komen hier nauwelijks toeristen. Ik heb er twee gezien. Ik besloot om bij de ceremonie plaats te nemen tussen de lokale bevolking. Natuurlijk met mijn schoenen uit en met mijn benen en schouders bedekt.
Hierna ben ik naar het Grand Palace gaan lopen. Een stuk door een Chinese markt. De hoofdweg naar het Grand Palace toe was afgezet met prikkeldraad en er stonden veel militairen. Ik moest dus omlopen. Onderweg veel winkels gezien met veel kitsch. Plastic gouden boeddhabeelden en wassenbeelden van monniken. Zo echt dat ik dacht dat het echt mensen waren. Wie wil dat nou kopen?
Bij het Grand Palace was het erg druk. De grote attractie van Bangkok. Veel schoolklassen ook.
Het was er erg indrukwekkend. Toen langs de markt naar de rivier gelopen. Hier ontmoette ik Louisa uit Berlijn. Ze reist twee weken alleen en ontmoet dan haar vriend in Bangkok. Vanavond vertrekt ze met de nachttrein naar Chiang Mai. We besluiten samen een boottocht te maken. Het is zo ontzettend warm dat verkoeling wel fijn is. We zitten samen in een longtailboot en varen een uur door de smallere kanalen aan de overkant van de rivier. Een andere route dan gisteren.
Het is erg gezellig en we besluiten om lekker te gaan lunchen aan de rivier. We nemen allemaal rare hapjes van de markt. Garnalen, inktvis en kiphapjes. Smaakt allemaal erg goed. Louisa is in Berlijn gaan wonen om professioneel ijskunstrijdster te worden. Ze is ook gaan studeren aan de universiteit en dit samen was niet te combineren. Ze koos er voor om haar studie voor te laten gaan op een betere toekomst en doet kunstrijden nu als hobby. Aan het eind van de middag lopen we een lang stuk terug naar KaoSan Road. Ze moet haar spullen pakken en naar de trein. We wisselen telefoonnummers uit en we nemen afscheid. We zullen volgende week afspreken in Chiang Mai.
Ik ga terug naar het hotel om te douchen en ben drie uur gaan slapen. Om 21.30 uur de stad in gegaan om te eten. Weer gegeten bij GreenHouse hostel. Heerlijk curry met kip, aardappelen, pinda’s en kokosmelk. Volgende keer maar dit hostel boeken. Naast mij is een bandje aan het spelen. En je raad het nooit. Het nummer ‘Het is een nacht’ van Guus Meeuwis.
Mailcontact gehad Co van Kessel. Helaas gaat de dagfietstocht alleen vrijdag door, omdat er weinig aanmeldingen zijn. Wel heel jammer, omdat ik vrijdagochtend al vertrek naar het noorden.
Net weer een voetmassage gekregen. Dit keer een jong meisje en ze keek niet gelukkig. Ze moet de hele nacht doorwerken en verdient waarschijnlijk bijna niets. Eigenlijk zou zij de massage moeten krijgen.
Het is hier nog gezellig druk. Bandjes spelen live, covers van westerse en Thaise bands. Inmiddels half 1 's nachts en ik ga zo richting mijn hostel.
Morgen dus mijn laatste dag in Bangkok. Het is een leuke stad, maar ik ben blij dat ik het weer kan verlaten. Erg benauwd, vies en te druk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Reis door zuid-oost Azië.

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 21767

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Zuidoost-Azië

Landen bezocht: