Bangkok dag 4 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eline Broman - WaarBenJij.nu Bangkok dag 4 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eline Broman - WaarBenJij.nu

Bangkok dag 4

Door: Eline Broman

Blijf op de hoogte en volg Eline

07 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Erg korte nacht gehad, omdat er 's nachts nog drie Amerikaanse meiden op de zaal kwamen. Hun vliegtuig was pas laat geland.Ik heb dus even uitgeslapen. Rond 12 uur de tuktuk gepakt richting treinstation naar het kantoor van Co van Kessel. Bij het onderhandelen over de prijs nog de helft er af gekregen en hij zette mij keurig voor de deur af. Co van Kessel was een Nederlandse man die ooit is begonnen met fietstochten organiseren in Bangkok. Hij is twee jaar geleden overleden, maar zijn werknemers hebben het overgenomen. Ik heb geboekt voor de 5-uur durende fietstocht. We zijn een groep van 10. Vier die alleen reizen, een jong koppel en twee oudere koppels. Allemaal Nederlanders. Ik vind het toch wel weer fijn om Nederlands te praten na drie dagen. We krijgen de keuze uit een mountainbike of stadsfiets. Ik kies een stadsfiets net als de meesten voor het comfort. Onze gidsen zijn twee Thaise mannen. We fietsen een heel stuk door de kleine steegjes van Chinatown heen. Dwars door mensen hun huis of werkplaats en door een overdekte markt. Zouden die mensen dat wel leuk vinden elke keer? We stoppen bij een Chinese tempel van 200 jaar oud, waar een medicijnman geëerd wordt (the chocolate man). Verder op zetten we de fiets op de pont en varen we naar de overkant. Eenmaal daar fietsen we een heel stuk door de stad. Dan zetten we de fietsen op een longtailboot en varen een heel stuk van de stad vandaan. We verlaten de stad en fietsen door het platteland langs de palmbomen. Na vier uur fietsen is het tijd voor een lunch aan het water. Heerlijk vers klaargemaakt Thais eten. Rijst, soep, tofoe, kip, curry. Echt heerlijk. Hierna krijgen we fruit. Inmiddels is het al half 6 en we worden door de longtailboot teruggebracht naar de overkant. Dit keer moeten we zwemvesten aan. De boot racet super hard over het water. Echt gaaf. Om 6 uur zijn we weer terug bij het kantoor. Ik, Bas en Anouk besluiten nog iets te gaan drinken in Chinatown. Zij reizen ook alleen. Als we door Chinatown lopen zien we Lonneke zitten die met een vriend had afgesproken. We drinken samen een biertje. Even later nemen we afscheid van Lonneke en haar vriend en lopen nog een stuk verder. We nemen met z'n drieën een tuktuk naar het water. We willen graag naar een skybar, maar hebben geen van allen nette kleding bij ons. We lopen langs een hele grote flowermarket, waar echt alleen maar bloemen worden verkocht. Wij zijn de enige westerse mensen daar. Leuk om zo toevallig tegen te komen. Om 22.00 uur gaan we naar huis. Ik ben erg moe na zo'n sportieve dag. Ik en Anouk nemen de tuktuk en ik stap uit bij Kao San Road.

• 07 Maart 2014 - 18:52

John:

Moet je ook maar aangekleed zijn als ze door je huis heen fietsen, lol

• 07 Maart 2014 - 18:56

John:

Leuke foto's, lekker eten en natuurlijk HEINEKEN