Dag 8 Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Eline Broman - WaarBenJij.nu Dag 8 Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Eline Broman - WaarBenJij.nu

Dag 8 Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Eline

10 Maart 2014 | Thailand, Chiang Mai

Het is moeilijk het blog bij te houden. Elke dag vroeg op en pas na middernacht thuis. Nu een keer vroeg in het guesthouse. Het is nu 10 uur 's avonds. Gisterochtend tijdens het ontbijt ben ik op internet een ander guesthouse gaan zoeken. In het B.M.P. wilde ik niet langer blijven. Zeer slecht onderhouden kamers. Ik vond het Yes! Pub guesthouse en had gelijk gereserveerd. Na het ontbijt heb ik mijn spullen gepakt, uitgecheckt en ben naar de hoofdweg gaan lopen voor een taxibus. Ze hebben hier in Chiang May rode autobussen rondrijden. Vier wilden mij niet meenemen omdat ze niet wisten waar het guesthouse was. De volgende wilde mij graag helpen en deed moeite om mij zo dicht mogelijk bij het guesthouse te brengen. Ik had het adres in Europese letters opgeschreven, maar dat is voor de Thai moeilijk te lezen. Ze hebben hun eigen alfabet. Toen heb ik het adres bij een traveloffice laten vertalen in het Thais, maar toen wist hij het nog niet helemaal. Hij zette me af bij een ander guesthouse. Ik was wel al in de goede straat. Ik ben in de richting gaan lopen waar de nummers van de huizen opliepen en ik vond het zo. Waarom wisten de taxichauffeurs het dan niet te vinden? Ze wisten ook het nummer. Maar ja ik was er gelukkig. De eigenaresse is zelf twee maanden geleden in Nederland geweest, dus ze begon enthousiast te vertellen. Het is een erg fijne kamer boven een café met uitzicht op de straat en de tempel er achter. Het is schoon en heb een heerlijk bed. En het guesthouse ligt in het oude centrum, wat erg gezellig is.
In de middag ben ik door het oude centrum gaan lopen en kwam langs het 'Women Correctional Institution centre' 'Women Prison Massage' Hier leren vrouwelijke Thaise gevangen het vak masseren zodat als ze terug komen in de maatschappij zij sneller werk kunnen vinden. Ik heb voor de traditionele Thaise massage gekozen. De massages worden uitgevoerd in een mooie rustige binnenruimte. Voor de ingang van die ruimte houden (vrouwelijke) bewakers de wacht. Bij mij ging een hele lieve vrouw de massage uitvoeren. Ik kreeg set katoenen kleding die ik aan moest trekken. Hierna werd ik in een uur tijd gemasseerd van top tot teen en werd ik in allerlei gekke houdingen gebogen. Ik ben blij dat ik lenig ben! Ik was bang gemaakt door een Engels koppel die ik daar tegen kwam. Zij zeiden dat vrouwelijke gevangen heel hardhandig zijn, omdat het leven in de gevangenis zwaar is. Maar het tegendeel is waar. Van de 100% was 80% heerlijk relax en viel ik bijna in slaap. Wel was het pijnlijk toen ik in lotushouding achterover gebogen op haar moet liggen. Toen hoorde ik mijn rug kraken. Na het uur voelde ik mij geweldig. Het gevoel is moeilijk te beschrijven, maar het voelde erg goed! Hierna kreeg ik een kopje thee en kon dat opdrinken in de tuin. Hierna ontmoette ik David op de hoek van de straat. Hij wilde graag naar de tempel op de berg en vroeg of ik mee ging. Hij werkt als freelance fotograaf voor Tommy Hillfiger en heeft een eigen fotostudie bij de Weimarstraat. Hoe klein kan de wereld zijn. Ik heb daar twee jaar gewoond. We vragen aan een taxichauffeur of hij ons heen en terug wil brengen. We rijden een lange steile weg met haarspeldbochten de bergen in. We zijn achter de taxibus gaan hangen om meer van de`natuur te kunnen genieten. Toen we boven waren moesten we veel trappen beklimmen naar de tempel. Bovenaan was een prachtig uitzicht over Chiang Mai. Eenmaal terug in de stad kreeg ik een berichtje van Luisa die ik ken uit Bangkok. Ze vroeg of ik iets kwam drinken in een café met haar vrienden. Ik wilde graag naar een Muay Thai kickbokswedstrijd, dus besloot zelf even iets te eten in de buurt van het stadion. Hier ontmoette ik André uit Duitsland. Hij wilde graag mee naar de wedstrijd. We hadden VIP kaartjes en zaten dus naast de ring. Er waren zo'n zeven wedstrijden, waarvan twee vrouwelijke en een internationale. David ik en hebben bij elke wedstrijd gewed (voor de eer) wie er ging winnen. Het was leuk om mee te maken ook al was een groot gedeelte show (voor de toeristen).Ook ben ik nog op de foto gegaan met de Zweedse bokser. Na de wedstrijd naar huis gegaan, omdat ik de volgende ochtend weer vroeg op moest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Reis door zuid-oost Azië.

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 21769

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Zuidoost-Azië

Landen bezocht: