Dag 14-15 Mae Hong Son - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Eline Broman - WaarBenJij.nu Dag 14-15 Mae Hong Son - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Eline Broman - WaarBenJij.nu

Dag 14-15 Mae Hong Son

Door: Eline Broman

Blijf op de hoogte en volg Eline

17 Maart 2014 | Thailand, Mae Hong Son

Gisteren was een zware dag. Ik werd wakker met maagkrampen en was misselijk. Ik dronk wat cola en dacht dat het daarmee wel over zou gaan. Met David naar de sundaymarket gegaan, maar ik voelde mij echt niet goed en ben terug gegaan naar het guesthouse. Hier heb ik een paar uur op bed gelegen, maar de maagkrampen werden steeds erger. Nu moest ik ook achter elkaar overgeven en had dunne ontlasting. Toen de gastvrouw mij zag zei ze gelijk: 'Kom we gaan nu naar het ziekenhuis!' Ik barstte in huilen uit omdat ik mij zo beroerd voelde en niet meer wist wat ik moest doen. In het ziekenhuis waren zeer professionele verpleegkundigen die hoog zijn opgeleid. Eerst nam de verpleegkundige de anamnese af en later de arts, die nog in huis moest komen omdat er op zondag alleen een arts in de avond aanwezig is. Ik kreeg Buscopan(heft krampen op) en omeprazol intraveneus geïnjecteerd. Toen moest ik 20 minuten wachten. De krampen werden iets minder. De arts vroeg ook of ik antibiotica wilde, maar ik wilde eerst even afwachten. Ik kreeg medicijnen mee naar huis zoals paracetamol, Buscopan, omeprazol, ORS en Domperidon. Ik hoefde maar 4 euro te betalen, omdat het een staatsziekenhuis is.
Toen ik op de eerste hulp op bed lag, lag er een jonge vrouw (ik schatte haar ongeveer 35) naast mij aan de beademing. Ze reageerde nergens meer op. Haar drie zoons van rond de 15 jaar stonden naast haar. Ze schudden haar heen en weer en riepen mamma. Het was heel verdrietig om te zien.
Terug bij het guesthouse heeft de gastvrouw rijst voor me gemaakt en een kopje thee. Ik was zo ontzettend blij met haar, ze heeft erg goed voor mij gezorgd. David en Henna kwamen ook bij me zitten en we hebben gezellig gekletst. Die afleiding zorgde er voor dat de pijn minder werd. Vannacht heb ik goed geslapen. Nog steeds af en toe last van krampen en voel me zwak, maar met wat rust gaat het helemaal goed komen.
David komt uit Gotenborg, Zweden en is treinmachinist. Hij heeft al 7 keer meegemaakt dat er iemand voor de trein is gesprongen. Hij werkt 6 maanden en is dan 6 maanden vrij. Dan gaat hij een half jaar fietsen door Azië. Nu probeert hij zijn fiets hier te verkopen, dat doet hij elk jaar, omdat het 100 euro kost om zijn fiets weer terug mee te nemen in het vliegtuig.
Henna komt uit Finland en heeft nu een paar weken alleen gereisd door Thailand. Ze heeft net als David al veel van Azië gezien, en heeft mij een paar tips gegeven. Ze woont samen met haar man in Singapore en ze hebben daar allebei werk. Haar man kon nu niet mee op reis, omdat hij moest werken. Henna heeft mij uitgenodigd om bij hun te komen logeren in Singapore.
Henna is vanochtend vertrokken naar Chiang Mai. Ikzelf vertrek morgenmiddag naar Chiang Mai. Een busrit van 6 uur. Vanaf Chiang Mai zal ik naar Laos reizen. Vandaag wil ik mijn krachten sparen en ben dus niets van plan.

  • 17 Maart 2014 - 06:44

    John:

    Beterschap!!!! Hoop dat het snel over is, neem je rust maar lekker.

  • 17 Maart 2014 - 10:24

    Anneke:

    Fijn dat er zoveel goede mensen zijn die jou helpen. Zo zie je maar je bent nooit alleen.
    Liefs Anneke

  • 17 Maart 2014 - 19:00

    Liduin:

    Ha Eline

    Wens je veel sterkte, hoop dat je je snel weer de oude voelt!!
    Heb je toch ook een ziekenhuis van binnen daar gezien, dat zat vast niet in de planning.....
    Fijn dat je zo'n lieve gastvrouw in het guesthouse had, die goed voor je zorgde.
    Succes morgen met verder reizen.

    groetjes,
    Liduin

  • 17 Maart 2014 - 19:03

    Ellen:

    Namaste, wat maak je toch veel mee en een verpleegkundige achtergrond is wel handig op zo'n moment maar dat meisje wat je naar het ziekenhuis heeft gebracht is goud waard. Geef haar maar een dikke knuffel namens het thuisfront. Voor jou natuurlijk ook. Toedels Ellen

  • 17 Maart 2014 - 20:04

    Pa:

    Lieve Eline,

    Wat ben ik trots op je, ik verheug mij elke dag op je weblog wat je zoal beleefd en je doet het enorm goed. Ik hoop dat je snel opgeknapt bent en ik kijk uit naar je volgende bericht.

    Groetjes je vader.

  • 17 Maart 2014 - 23:35

    Casper:

    Hey Eline,

    Beterschap!!! Ik hoop dat je snel weer beter word en meer kan beleven.
    Elke avond kijk ik wat je hebt beleefd, ik kijk al weer uit naar je volgende bericht.

    Groetjes Casper

  • 18 Maart 2014 - 10:21

    Carin Krabbendam:

    Hoi Eline, ik volg je en verheug me op je reisverhalen. Je schrijft erg gezellie.
    Hoop dat je snel van alle kwalen af bent. Groetjes Krab.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Reis door zuid-oost Azië.

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 21761

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Zuidoost-Azië

Landen bezocht: